Diagnoza i opinie

  • DIAGNOZA SPEKTRUM AUTYZMU

     

    Plan procesu diagnostycznego spektrum autyzmu ustalany jest indywidualnie na podstawie wywiadu z rodzicami lub wybrane testy/ kwestionariusze wykonywane są po sugestii innych specjalistów.

     

    Dostępne metody diagnostyczne:

     

    ADOS-2 - Protokół Obserwacji do Diagnozowania Zaburzeń ze Spektrum Autyzmu.

    ASRS – Zestaw Kwestionariuszy o Diagnozy Spektrum Autyzmu.

    ADI-R - Wywiad do Diagnozy Autyzmu – Wersja zrewidowana.

    MCHAT-R/F - krótki kwestionariusz przesiewowy (w formie listy kontrolnej) używany do wczesnego wykrywania ryzyka autyzmu u dzieci w wieku 16–30 miesięcy.

    Badanie Teorii Umysłu, które dotyczy zdolności rozumienia, że inni ludzie mają własne myśli, przekonania, intencje, uczucia i perspektywy, które mogą się różnić od naszych. To kluczowy element rozwoju społecznego i emocjonalnego.

    Badanie kompetencji społeczno-emocjonalnych za pomocą modułów IDS-P (Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym), IDS-2 (Skale Rozwoju i Inteligencji dla Dzieci i Młodzieży w Wieku 5-20 lat) lub SkaRe 3/6 (Skala Rozwoju Emocjonalnego dla Dzieci w Wieku 3-6lat).
  •   DIAGNOZA ADHD

     

    Plan procesu diagnostycznego ADHD ustalany jest indywidualnie na podstawie wywiadu lub w przypadku dzieci i młodzieży wywiadu z rodzicami. Wybrane testy/ kwestionariusze wykonywane są także po sugestii innych specjalistów.

     

    Dostępne metody diagnostyczne:

     

    Conners-3 – Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD oraz Zaburzeń współwystępujących.

    MOXO – komputerowy test do badania uwagi, nadaktywności, impulsywności oraz czasu reakcji.

    Funkcje wykonawcze IDS-2 - rozumiane jako planowanie, kontrola zachowań celowych, powstrzymywanie impulsów, podzielność uwagi.

    DIVA-5 – wywiad ustrukturalizowany który stosuje się w procesie diagnozy ADHD

     

    W zależności od zaistniałej potrzeby, diagnoza może być uzupełniona o dodatkowe wybrane próby narzędzi takich jak np. IDS-2, Leiter-3, WISC-V, testy neuropsychologiczne.

  • DIAGNOZA ROZWOJU

     

    Narzędzie diagnostyczne dobrane jest indywidualnie na podstawie konsultacji z rodzicami lub na zlecenie innych specjalistów

     

    Dostępne metody diagnostyczne:

     

    IDS-2 (Skale Rozwoju i Inteligencji dla Dzieci i Młodzieży w Wieku 5-20lat.)

    WISC-R (Skala Inteligencji dla Dzieci Wechslera – wydanie piąte)

    IDS-P (Skale Rozwoju i Inteligencji dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym)

    LEITER-3 (Międzynarodowa Wykonaniowa Skala Leitera – Wydanie trzecie)

    polecany w ocenie rozwoju dzieci niemówiących, mówiących mało, lub z którymi kontakt werbalny z różnych przyczyn jest utrudniony np. z powodu mutyzmu, opóźnionego rozwoju mowy)

    PEP3-PL (Profil Psychoedukacyjny – wydanie trzecie) - kompleksowa ocena rozwoju dziecka, w tym umiejętności komunikacyjnych, społecznych, motorycznych i poznawczych.

    DSR plus (Dziecięca Skala Rozwojowa Plus) – przeznaczona dla dzieci od 2 miesięcy do 3 lat. Umożliwia ocenę aktualnego poziomu rozwoju w trzech kluczowych  sferach: językowej, motorycznej i poznawczej. Pozwala także na ocenę temperamentu dziecka.

    KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – test służy do ocent rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku od 1 miesiąca do 9 roku życia.

    SB-5 (Skala Inteligencji Stanforda-Bineta – wydanie piąte)

    ABAS-3 – zestaw kwestionariuszy (System Oceny Zachowań Adaptacyjnych) – narzędzie do oceny zachowań adaptacyjnych, które umożliwiają efektywne, samodzielne funkcjonowanie w społeczeństwie.

    Wywiad KSRD (Krótka Skala Rozwoju Dziecka) – narzędzie służące do wstępnej oceny rozwoju dzieci w wieku od 12 miesięcy do 12 lat.

    Wywiad KSRN (Krótka Skala Rozwoju Niemowlęcia) – narzędzie służące do wstępnej oceny rozwoju niemowląt (od 1 do 12 miesiąca życia)

    Raven-2 (Test Matryc Progresywnych) – test do oceny ogólnych zdolności poznawczych oraz inteligencji niewerbalnej.
  • DIAGNOZA TRUDNOŚCI EMOCJONALNYCH, EMOCJONALNO-SPOŁECZNYCH

     

    Dostępne metody diagnostyczne:

     

    CDI2 (Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży)

    SENA zestaw kwestionariuszy (System Diagnozy Dzieci i Młodzieży) - narzędzie diagnostyczne pozwalające na identyfikację zaburzeń i trudności na różnych etapach rozwojowych – od 3 roku życia do pełnoletności.

    Badanie kompetencji społeczno-emocjonalnych za pomocą odpowiednich modułów IDS-P (Skal Rozwoju i Inteligencji dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym), IDS-2 (Skal Rozwoju i Inteligencji dla Dzieci i Młodzieży w Wieku 5-20lat) lub SkaRe 3/6 (Skali Rozwoju Emocjonalnego dla Dzieci w Wieku 3-lat)

    ABAS-3 (zestaw kwestionariuszy, System Oceny Zachowań Adaptacyjnych) - narzędzie do oceny zachowań adaptacyjnych, które umożliwiają efektywne, samodzielne funkcjonowanie w społeczeństwie.
  • BADANIE NEUROPSYCHOLOGICZNE

     

    BVRT – Test Pamięci Wzrokowej Bentona
    Służy do pomiaru krótkotrwałej pamięci i percepcji wzrokowej; wykorzystywany w diagnozie neuropsychologicznej dzieci, młodzieży i dorosłych (5‑79 lat).

    CCTT – Kolorowy Test Połączeń (wersja dla dzieci)
    Służy do oceny uwagi selektywnej, przerzutności uwagi, sekwencyjnego przetwarzania informacji oraz innych funkcji wykonawczych u dzieci i młodzieży (8‑17 lat).

    CTT – Kolorowy Test Połączeń (wersja dla dorosłych)
    Służy do badania procesów uwagi i funkcji wykonawczych (m.in. kontroli poznawczej, elastyczności, monitorowania zachowania) u osób dorosłych (18‑69 lat).

    CVLT – Kalifornijski Test Uczenia się Językowego
    Służy do pomiaru zdolności uczenia się i zapamiętywania materiału werbalnego; pomaga ocenić pamięć epizodyczną i strategie przypominania u osób w wieku 16‑79 lat.

    RFFT – Test Płynności Figuralnej Ruffa
    Służy do pomiaru płynności niewerbalnej (tworzenia nowych wzorów) i elastyczności poznawczej w krótkim, 5‑minutowym zadaniu, stosowany w diagnozie neuropsychologicznej (16‑79 lat).

    WCST – Test Sortowania Kart z Wisconsin
    Służy do pomiaru funkcji wykonawczych takich jak elastyczność poznawcza, strategia działania i kontrola poznawcza; szeroko stosowany w ocenie funkcjonowania płatów czołowych u dorosłych (20‑79 lat). 

     

    Badanie neuropsychologiczne wykonywane jest zazwyczaj podczas jednego spotkania z dzieckiem. Metody dobierane są indywidualnie na podstawie przeprowadzonego wywiadu.

  • DIAGNOZA OSOBOWOŚCI I TEMPERAMENTU

     

    W ofercie znajduje się także diagnoza osobowości i temperamentu z wykorzystaniem standaryzowanych narzędzi psychologicznych rekomendowanych przez Pracownię Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

    W procesie diagnozy wykorzystujemy m.in. MMPI-2 (Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości - 2) – jedno z najczęściej stosowanych narzędzi psychologicznych na świecie, służące do oceny struktury osobowości oraz identyfikacji ewentualnych trudności emocjonalnych i psychicznych. 

    W zależności od celu badania możliwe jest zastosowanie odpowiednich kwestionariuszy ukierunkowanych na ocenę temperamentu, stylów radzenia sobie, mechanizmów obronnych czy funkcjonowania w relacjach interpersonalnych.

    Dobór narzędzi diagnostycznych odbywa się indywidualnie i jest dostosowany do potrzeb pacjenta oraz celu diagnozy. Zapewnia to trafność, rzetelność i adekwatność całego procesu.

  • DIAGNOZA RELACJI RODZINNYCH

     

    W gabinecie oferowana jest także ocena relacji rodzinnych, skierowana do rodzin doświadczających trudności w komunikacji, napięć emocjonalnych lub znajdujących się w sytuacji rozstania rodziców.

    Celem diagnozy może być np. zrozumienie, jak dziecko postrzega sytuację rodzinną i jakie są jego potrzeby emocjonalne, a także wspieranie wzajemnego zrozumienia między członkami rodziny. Dzięki temu możliwe jest budowanie bardziej otwartej, bezpiecznej i wspierającej relacji, nawet w trudnych okolicznościach życiowych.

    Dobór narzędzi diagnostycznych odbywa się indywidualnie – w zależności od wieku dziecka, charakteru trudności oraz kontekstu rodzinnego. 

  • BADANIA PSYCHOTECHNICZNE


    Badanie psychotechniczne (potocznie: psychotesty) to specjalistyczne badanie psychologiczne, którego celem jest ocena, czy dana osoba jest zdolna psychofizycznie do bezpiecznego wykonywania określonych zadań zawodowych. Nie chodzi tu o "zdawanie egzaminu", ale o sprawdzenie, czy ktoś ma odpowiednią koncentrację, refleks, koordynację wzrokowo-ruchową i odporność na stres, aby móc bezpiecznie prowadzić pojazd, obsługiwać maszynę czy pracować w trudnych warunkach.

    Badania psychotechniczne przeznaczone są m.in. dla kierowców zawodowych, kierowców taxi, osób prowadzących pojazdy uprzywilejowane, kierujących pojazdami kat. „B” w ramach obowiązków służbowych, instruktorów nauki jazdy, egzaminatorów, skierowanych za przekroczenie limitu punktów karnych, kierowanie pod wpływem alkoholu lub innej substancji psychoaktywnej, spowodowanie wypadku. Jest przeznaczone także dla operatorów różnego rodzaju maszyn np. budowlanych typu żurawie, koparko-ładowarki, wózki widłowe.

  • BADANIA PSYCHOLOGICZNE NA BROŃ


    to specjalistyczna ocena psychologiczna przeprowadzana przez uprawnionego psychologa, której celem jest ustalenie, czy dana osoba posiada odpowiednie predyspozycje psychiczne do posługiwania się bronią palną.


  • PSYCHOLOGICZNEJ NP. SĘDZIOWIE, PROKURATORZY, STRAŻNICY MIEJSCY, PRACOWNICY OCHRONY.


    Badania psychologiczne dla zawodów wymagających diagnostyki psychologicznej to specjalistyczne oceny przeprowadzane w celu sprawdzenia, czy dana osoba posiada predyspozycje psychiczne do wykonywania konkretnego zawodu. Obejmują one między innymi ocenę inteligencji, osobowości, odporności na stres, stabilności emocjonalnej oraz zdolności do podejmowania decyzji w trudnych sytuacjach.

Na podstawie wyżej wymienionych badań sporządzam pisemne diagnozy, opinie, zaświadczenia lub orzeczenia.

Masz pytania? zadzwoń - chętnie odpowiemy +48 664 944 237